Dina Försäkringar först ut med tandvårdsförsäkring för hund, häst och katt

Problem med tandhälsan ökar bland våra sällskapsdjur och hittills har djurförsäkringar inte ersatt annat än tandskador till följd av olyckor. Men nu lanserar Dina Försäkringar som första försäkringsbolag en tandvårdsförsäkring för hund, häst och katt.

– Tandvård och tandproblem hos våra sällskapsdjur är något som ökar hela tiden och behandlingarna blir alltmer avancerade, säger Anna Möree, gruppchef Djur på Dina Försäkringar. Tidigare har djurägare bara kunnat få hjälp med akuta tandskador men från och med den 1 juni kan vi som första försäkringsbolag även erbjuda en tandvårdsförsäkring som innehåller mer. Förhoppningsvis kan vi på det sättet hjälpa till att bidra till en bättre djurhälsa och mindre lidande för djuren.

Dina Försäkringars tandvårdsförsäkring för hund, häst och katt är en tilläggsförsäkring till veterinärvårdsförsäkringen. Den gäller för tandlossning och andra typer av problem till följd av sjukdom eller olyckshändelse men inte årliga kontroller eller borttagning av tandsten. Den nya försäkringen finns att köpa från och med den 1 juni.

Anna Mörée, gruppchef Djur, Dina Försäkringar
E-post: anna.moree@dina.se