null
Du kommer nu att loggas ut.
Epost:
Telefon:

Copyright @ Dina Försäkringar AB. All rights reserved

Frågor och svar om fakturor & autogiro

Här hittar du alla frågor och svar som rör fakturor, autogiro och betalningar.

Visa:

  • Vilka funktioner har e-Boks?
    Svara direkt : I e-Boks kan du svara på post direkt och se hela korrespondensen. Du kan även bifoga filer och spara meddelanden som utkast. Signera digitalt : e-Boks signeringslösning kan användas varhelst dokument ska underskrivas. Dokumenten signeras enkelt med BankID och sparas i din e-Boks. Mappar med flera nivåer : I e-Boks kan du skapa egna mappar för att sortera post. Mapparna kan organiseras i flera nivåer för ytterligare struktur och överblick. Skapa egna regler: I e-Boks kan du skapa egna regler för hur post ska hanteras och sorteras. Delning: Du kan enkelt bjuda in andra till att läsa eller hantera din post. Du bestämmer vilken mapp du vill dela och hur länge personen ska ha tillgång. Du kan även ge åtkomst åt enskilda dokument. Samla egna dokument: Du kan även samla viktiga dokument du har hemma i din e-Boks. Du kan exempelvis spara allt från lagfarter och dopattester till försäkringsfoton av värdesaker.
  • Vilka kan jag ta emot post ifrån?
    Du bestämmer själv vilka avsändare du vill ha post ifrån. e-Boks tillåter inte andra e-Boksanvändare sända post till dig utan ditt samtycke. Du har med andra ord full kontroll och bestämmer vilka du vill ta emot post ifrån.
  • Hur vet jag att jag fått ett nytt meddelande i e-Boks?
    Som användare ansvarar du själv för att kontinuerligt logga in och kontrollera huruvida det finns nya meddelanden i din e-låda. Detta gäller även för appen.
  • Vilket ansvar har jag att läsa min digitala post?
    Som användare av Kivra har du registerat dig för att få din post digitalt från anslutna avsändarna. Det innebär att du är ansvarig för att läsa och hantera din post i Kivra på samma sätt som du är ansvarig för att läsa och hantera post som skickas till din folkbokföringsadress.Du är också ansvarig för att ha den utrustning som krävs för att logga in på Kivra, t ex fungerande internetanslutning, de digitala enheter du använder såsom dator, surfplatta eller mobiltelefon samt att du har en uppdaterad webbläsare.
  • Hur fungerar Kivra ihop med e-faktura och autogiro av fakturor?
    Om du valt att betala via autogiro eller få dina fakturor från oss som e-faktura så kommer du att få det även i fortsättningen, även om du skaffar en digital brevlåda hos Kivra. Du kommer då att få annan information från oss till din Kivra-brevlåda som till exempel autogirospecifikationer.
  • Var vänder jag mig om jag har några frågor gällande min brevlåda hos Kivra?
    Du kontaktar Kivra direkt. Kontaktuppgifter finns på Kivras webbplats på länken https://www.kivra.com/behover-du-hjalp/fragor-och-svar/Observera att varken Kivra eller vi på Dina Försäkringar kan se innehållet i din digitala brevlåda. För frågor om fakturor och liknande, kontakta ditt lokala Dina-kontor.
  • Hur säkert är det att få post till Kivra?
    All data är krypterad och lagras säkert i Sverige. Ingen annan än du själv har tillgång till dokumenten. Det är därmed säkrare än vanlig papperspost.
  • Hur vet jag att jag fått ett nytt meddelande i Kivra?
    Varje gång du får ett nytt brev i Kivra får du en e-postavisering till den e-postadress du har registrerat. Därför är det viktigt att du ser till att ha en uppdaterad e-postadress registrerad. Använder du Kivra-appen får du även en pushnotis.
  • Hur loggar jag in i min digitala brevlåda hos Kivra?
    Du loggar in via Kivras webbplats eller via Kivras app med ditt Mobila BankID.
  • Om jag redan har en digital brevlåda hos Kivra, vad skall jag göra för att få post dit även från Dina Försäkringar?
    Du behöver inte göra någonting. Du kommer automatiskt att få post från oss till Kivra. Du behöver endast göra en inställning i Kivra om du INTE vill att post från oss skall komma till din Kivra-brevlåda.
  • Vilken post får jag till min digitala brevlåda hos Kivra?
    Du får bara post från företag och myndigheter som är anslutna till Kivra och som du har en relation till. När fler avsändare ansluter sig kommer du automatiskt att få mer och mer av din post till din digitala brevlåda hos Kivra. Du kan även välja bort vilka företag och myndigheter du inte vill skall skicka din post till din Kivrabrevlåda.
  • Hur skaffar jag en digital brevlåda hos Kivra?
    Gå till webbplatsen www.kivra.com. Där hittar du all information om hur du går till väga.
  • Vad kostar det att ha digital brevlåda hos Kivra?
    Ingenting, det är gratis!
  • Vad är Kivra?
    Kivra är en tjänst för säker digital post från företag och myndigheter. Posten som annars skickas hem till dig kommer att skickas digitalt när du skaffat en digital brevlåda. Till din digitala brevlåda hos Kivra får du post så exempelvis deklarationen, fakturor, kreditupplysningar, lönespecifikationer och årsbesked.
  • Hur får jag e-faktura?
    Du ansöker om e-faktura i din Internetbank. Antingen gör du det aktivt själv eller så får du möjlighet att ansöka när du betalar en vanlig faktura från oss via din Internetbank.
  • Vilka villkor gäller vid betalning med autogiro?
    Vilka villkor som gäller vid betalning med autogiro kan du läsa mer om på sidan "Villkor för autogiro".
  • Jag vill betala med autogiro, hur gör jag?
    När du köper en försäkring hos oss på webben får du automatiskt med en ansökningsblankett om autogiro. Fyll i den med dina uppgifter och skicka den till den adress som står angiven. Vi står för portot, så du behöver bara fylla i uppgifter om ditt bankkonto, skriva under och lägga på lådan. Ett snabbare och enklare sätt att anmäla autogiro är att göra det via din Internetbank. Här kan läsa mer om autogiro

Sidan uppdaterade senast:
14 september 2017

Vi använder cookies för att ge den bästa upplevelsen av vår webbplats. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om våra cookies här