De nöjdaste Sakförsäkringskunderna finns hos Dina Försäkringar - igen!

– Vi är mycket stolta och glada över att att andra året i rad få en hedrande förstaplats i Svenskt Kvalitetsindex undersökning! Det känns väldigt bra att våra kunder uppskattar det arbete vi gör och det bekräftar att vår strävan att våga vara personliga och okomplicerade är rätt väg att gå, säger Gunilla Svensson, vd på Dina Försäkring AB.

Dina Försäkringar tar hem förstaplatsen inom Sakförsäkring Privat och en delad förstaplats inom Sakförsäkring Företag när kunderna får säga sitt i den årliga undersökningen om kundnöjdhet inom sakförsäkring från Svenskt Kvalitetsindex. Det är andra året i rad som Dina Försäkringar vinner kategorin Sakförsäkring Privat.

– Försäkring upplevs ofta som krångligt och byråkratiskt men vi arbetar dagligen med att få bort den känslan och förenkla så mycket det går. Att då få kundernas förtroende och förstaplatsen i de två tunga kategorierna privat och företag känns därför helt fantastiskt och stärker oss i vår strävan att vara ett kraftfullt alternativ till storbolagen, säger Gunilla Svensson.

Under de år Dina Försäkringar varit med i undersökningen har bolaget flera gånger toppat listan eller placerat sig på pallplats i de olika kategorierna.

Tomas Roos, kommunikations- och webbchef på Dina Försäkring AB.
E-post: tomas.roos@dina.se