Du kommer nu att loggas ut.
Epost:
Telefon:

Copyright @ Dina Försäkringar AB. All rights reserved

De nöjdaste bilförsäkrings- och företags­försäkrings­kunderna finns hos Dina Försäkringar!

Dina Försäkringar tar förstaplatserna inom bilförsäkring och företagsförsäkring när kunderna får säga sitt i den årliga undersökningen om kundnöjdhet inom sakförsäkring från Svenskt Kvalitetsindex. Det är tredje gången bolaget får utmärkelsen för bilförsäkring sedan 2012 och andra året i rad för företagsförsäkring. Även inom den tredje och sista kategorin, nöjdaste privatkunder inom sakförsäkring, går det bra. Dina Försäkringar tar där en mycket fin andraplats.

– Försäkring upplevs ofta som krångligt och byråkratiskt men vi arbetar dagligen med att få bort den känslan från både oss och branschen som helhet. Att då återkommande få kundernas förtroende och få fina topplaceringar när de får berätta känns helt fantastiskt och som det bästa kvitto vi kan få. Vår devis att vi ska vara enkla, nära och ett alternativ visar att vi valt rätt väg, säger Gunilla Svensson.

Paula Fagerlund, kommunikations- och webbchef på Dina Försäkring AB.
E-post: paula.fagerlund@dina.se

Om Dina Försäkringar. Vi är 11 försäkringsbolag runt om i Sverige som samverkar under det gemensamma varumärket Dina Försäkringar. Vi finns på cirka 45 platser i landet, från Lund i söder till Piteå i norr. Med anor sedan 1768 har vi på Dina Försäkringar erfarenhet av att försäkra det du bryr dig om och att hjälpa dig att göra vardagen tryggare.

Sidan publicerades:
12 november 2017