Du använder Internet Explorer som webbläsare och därför fungerar inte allt på dina.se som det ska.
Vi rekommenderar därför att du använder en annan webbläsare. Här hittar du några förslag

Räkna ut priset
Anmäl skada

HEJ! RÄKNA UT PRISET PÅ Din försäkring

Dina Försäkring AB söker engagerad kundombudskvinna eller man

Dina Försäkringar är en grupp lokalt förankrade, kundägda försäkringsbolag med 250 års historia. Hos oss är beslutsvägarna korta, utvecklingstakten hög och möjligheterna att påverka stora. Vår vision är att ge hela Sverige trygghet i vardagen och mod att investera i en hållbar framtid. Det gör vi genom att förstå kundernas vardag, tänka nytt, vara nära och finnas till för våra kunder när de behöver oss. Och det uppskattas. För andra året i rad har vi branschens nöjdaste kunder i flera kategorier enligt Svenskt Kvalitetsindex och vår Mäklardisk har fått utmärkelser för bland annat bästa service. Vårt engagemang i lokalsamhället är stort och vi stöttar föreningar, kulturevenemang och skadeförebyggande insatser över hela landet.

Ibland är vi inte överens med kunden, så är det bara. Det kan vara i en skadereglering eller vid köp av en försäkring och blir vi oense kan kunden få en kostnadsfri och opartisk prövning av vår Kundombudsman. Det är en viktig funktion eftersom vi vill ha en möjlighet att rätta till saker om det behövs och göra så många kunder som möjligt nöjda, det är trots allt våra kunder som äger oss. Tack vare Kundombudsmannens arbete kan vi ständigt utvecklas, förbättra våra processer och göra kunderna ännu nöjdare.

Nu ska vår Kundombudsman Bosse snart gå i pension och därför söker vi dig som har bred och djup kunskap inom skadeförsäkring och vill ta över stafettpinnen. Du kommer att få ett unikt tillfälle att gå sida vid sida med Bosse innan du själv tar över hela ansvaret. Rollen är placerad i Stockholm, rapporterar till vd och innebär ett tätt samarbete med hela Dina-gruppen från norr till söder. Vår klagomålshantering, som Kundombudsmannen ansvarar för, är organiserad under klagomålsfunktionen på Dina Försäkring AB och stöttar alla lokala bolag inom Dina-gruppen genom uppdragsavtal.

Beskrivning av tjänsten

Som Kundombudsman är dina huvudsakliga uppgifter att ansvara för klagomålshanteringen i Dina-gruppen vilket bland annat innebär:

  • att samla in och utreda relevant bevisning och information om klagomålet innefattande handlingarna i eventuell skadeakt, klagandens uppgifter samt eventuella uppgifter från anställda
  • att göra juridiska avvägningar för att nå rimliga lösningar
  • att löpande registrera inkomna klagomål
  • att meddela beslut till klagande

Därtill ska du analysera inkomna klagomål och aktivt medverka till förbättringar av Dina-gruppens kunderbjudanden.

Kvalifikationer

För att kunna hjälpa till i alla typer av ärenden behövs gedigen erfarenhet från många olika typer av skadeförsäkring och en juristexamen eller motsvarande. Eftersom merparten av klagomålen berör skadereglering är skaderegleringserfarenhet meriterande.

Vem är du?

    • Noggrann, strukturerad och diplomatisk
    • Självständig, uthållig och egen drivkraft
    • Förmåga att kommunicera på mottagarens villkor

    Kontakt

    Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta vd Gunilla Svensson på gunilla.svensson@dina.se eller HR chef Anne-Marie Dangler på 08-518 037 75 eller anne-marie.dangler@dina.se. Facklig representant för Forena är Sammy Bergman, telefon 08-518 038 27.

    Ansökan

    Eftersom vi jobbar med ett löpande urval får du gärna skicka in din ansökan så snart som möjligt via knappen nedan, men senast den 14 augusti. Vi uppmuntrar och ser gärna sökanden som bidrar till en mångfald inom vår organisation.

    Kontaktperson

    Anne-Marie Dangler
    HR chef Dina Försäkring AB
    08-518 037 75
    anne-marie.dangler@dina.se

    Ort

    Stockholm

    Ansök senast

    14 augusti

    Vi använder oss av cookies för att ge den bästa upplevelsen av vår webbplats.
    Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies
    Läs mer om våra cookies här