Du kommer nu att loggas ut.
Epost:
Telefon:

Copyright @ Dina Försäkringar AB. All rights reserved

Näthjälpen – dygnet-runt-hjälp vid nätmobbning och näthat

Flicka sitter i soffa och surfar på en laptop

Vad gör du om dina privata bilder sprids i sociala medier? Eller om dina barn hängs ut och mobbas i nätforum? Via Näthjälpen kan du få personlig hjälp av erfarna experter. Tjänsten ingår sedan 1 september 2019 för dig som har hemförsäkring hos oss.

  • Ingår i din hemförsäkring
  • Gäller hela familjen
  • Få kontakt dygnet runt

Inte kund hos Dina Försäkringar? Teckna en hemförsäkring och få tillgång till Näthjälpen idag.

Experthjälp vid trakasserier på nätet

Idag är livet på nätet vardagsmat för de allra flesta. Det är där vi hittar inspiration till nästa trädgårdsprojekt, håller kontakten med morfar i Korpilombolo eller videochattar med klasskompisarna efter plugget. I takt med att vi lever allt större del av våra liv uppkopplade ökar också risken att drabbas av tråkigheter online.

– En hemförsäkring handlar om trygghet och det ska gälla på alla plan. Både i hemmet, på resande fot – och på nätet. Därför känns det bra att Näthjälpen nu ingår i alla våra hemförsäkringar, säger Anki Koij, produktspecialist på Dina Försäkringar.

Nätmobbning eller bara en taskig kommentar? Hör av dig för att bolla ditt problem

Genom att ringa Näthjälpen kan du som har en hemförsäkring hos oss få kontakt med en person som har erfarenhet och kunskap om hur man går tillväga för att få bort kränkande innehåll på internet. Det kan handla om att någon i familjen råkat ut för ett kränkande videoklipp som snurrar på nätet eller att en falsk profil skapats i ditt namn i sociala medier.

En enorm lättnad att ha någon att höra av sig till.

När man hamnat i en knepig situation på nätet kan det vara svårt att veta i vilken ände man ska börja och vad man kan göra.

– Då kan det vara en enorm lättnad att höra av sig till någon som är expert på det här området och har kontaktvägar in till de flesta sociala medier-plattformarna, säger Anki Koij.

Hör av dig när något hänt – eller innan

När du hör av dig får du råd om hur du själv kan gå tillväga för att hantera problemet; vart du kan vända dig och hur du kan formulera dig när du tar kontakt. Om du hellre vill det kan du låta Näthjälpen ta över och driva ärendet åt dig helt och hållet.

Föräldrar kan också höra av sig kostnadsfritt för att få förbyggande råd.

– Passa gärna på att använda Näthjälpen för att till exempel förstå hur barnens appar fungerar och vilka inställningar man kan göra i förebyggande syfte, tipsar Anki Koij.

Kontakta Näthjälpen

Hör av dig för rådgivning eller om du eller någon i familjen drabbats av exempelvis:

  • oönskade bilder och videoklipp
  • kränkande kommentarer, utpressning eller hot
  • mobbning i nätforum
  • falska profiler på sociala medier
  • hackade användarkonton och mejlkonton.

Ring 0770-456 091 eller mejla dina@nathjalpen.nu. Du kan komma i kontakt med Näthjälpen dygnet runt. Kvalificerad support finns på plats vardagar kl 9-17.

Näthjälpen erbjuds i samarbete med cxLoyalty och ingår kostnadsfritt i alla våra hem-och villahemförsäkringar.

Sidan uppdaterades senast:
06 november 2019

Vi använder cookies för att ge den bästa upplevelsen av vår webbplats. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om våra cookies här