null
Du kommer nu att loggas ut.
Epost:
Telefon:

Copyright @ Dina Försäkringar AB. All rights reserved

Registrera autogiro på din bank

Här har vi samlat in uppgifter från de vanligaste bankerna om hur du gör för att registrera/ändra ditt autogiro hos dem. Vi gör vår bästa för att hålla instruktionen aktuell. Skulle det ändå inte fungera, ber vi dig kontakta din bank för hjälp.

Först - några saker att komma ihåg

  • vid byte av bank behöver du först koppla bort ditt medgivande i nuvarande bank, vänta tills det gått 7 bankdagar, sedan kan du lägga upp ditt autogiro på den nya banken.
  • vid byte av bankkonto inom samma bank ska du ändra i ditt nuvarande medgivande på internetbanken, inte lägga upp ett nytt medgivande.


Det är också bra om du har ditt betalarnummer hos oss till hands när du lägger upp ditt autogiromedgivande via din internetbank.


Danske Bank

1) Logga in på Internetbanken ”Hembanken”
2) Gå till rubriken Betala & Överför
3) Välj Återkommande betalningar
4) Välj Autogiro
5) Klicka på rutan Nytt medgivande
6) Välj/sök den mottagare du vill lägga till: Dina Försäkring AB; bankgiro 734-8618
7) Klicka på Uppdatera


När du hittat din aktuella fakturautställare klickar du på namnet eller den lilla rutan med pil på framför namnet. Om betalningsmottagaren kan ta emot anmälan elektroniskt får du upp alternativet "Välj betalningsmottagare" som du då klickar på. Ange dina betalaruppgifter och godkänn anmälan med din säkerhetslösning.

 

Handelsbanken

1) Logga in på Internetbanken
2) Gå till Betala och överföra
3) Välj Autogiro
4) Välj Anslut nya
5) Välj den mottagare du vill lägga till ur listan som kommer upp, t ex Dina försäkring AB. Om företaget du söker inte finns på listan klickar du på Sök. Här kan du nu välja att visa företag i en specifik bransch, eller söka direkt på företagsnamnet.
6) Klicka på Anmälan för: Dina Försäkring AB; bankgiro 734-8618

 

ICA Banken

1) Logga in på Internetbanken
2) Gå till Betala och överföra
3) Välj Autogiro
4) Välj det konto du vill koppla autogirot till
5) Välj den mottagare du vill lägga till: Dina Försäkring AB; bankgiro 734-8618


Länsförsäkringar Bank

Lägga till medgivande
1) Logga in på Internetbanken
2) Gå till fliken Bank
3) Välj fliken Konton
4) I menyn till vänster, välj Betala/Autogiro
5) På översikten väljer du Teckna nytt
6) Sök på DINA/Alla Branscher
7) Välj Dina Försäkring AB; bankgiro 734-8618


Ta bort medgivande
1) Logga in på Internetbanken
2) Gå till fliken Bank
3) Välj fliken Konton
4) I menyn till vänster, välj Betala/Autogiro
5) På översikten väljer du Administrera medgivanden
6) Välj om du vill Makulera medgivande eller Ändra konto som autogirot är kopplat till


Nordea

1) Logga in på Internetbanken Privat
2) Gå till fliken Betala/Överföra
3) Välj Autogiro
4) Välj Anmäla ny betalningsmottagare: Dina Försäkring AB; bankgiro 734-8618
5) Här kan du även välja att Avsluta befintligt autogiro, eller Begära tillfälligt stopp.


Om du inte har Internetbanken Privat kan du ringa 0771-22 44 88, vardagar 8-20. Har du Personlig service 24 ringer du 020-910 100, dygnet runt. Du behöver din personliga kod.


SEB

Anslut ny mottagare
1) Logga in på Internetbanken
2) Gå till fliken Betala/Överföra
3) Välj Autogiro
4) Välj Anslut mottagare
5) Välj den mottagare du vill lägga till: Dina Försäkring AB; bankgiro 734-8618


Ta bort befintlig mottagare
1) Logga in på Internetbanken
2) Gå till fliken Betala/Överföra
3) Välj Autogiro
4) Välj Mina mottagare
5) Välj den mottagare du vill ta bort


Skandia

1) Logga in på Internetbanken
2) Gå till Betala i toppmenyn
3) Välj Autogiro i menyn till vänster
4) Välj sedan Teckna nytt autogiro
5) Välj den mottagare du vill lägga till: Dina Försäkring AB; bankgiro 734-8618. Om du inte hittar den mottagare du söker kan du klicka i Visa alla företag som erbjuder Autogiro och sedan Sök.


Swedbank

Anslut ny mottagare
1) Logga in på Internetbanken
2) Gå till rubriken Betala/Överföra
3) Välj Autogiro i menyn som trillar ner
4) Välj Nytt Autogiromedgivande
5) Välj/sök den mottagare du vill lägga till: Dina Försäkring AB; bankgiro 734-8618
6) Ange ditt betalarnummer (hos Dina Försäkring AB) och välj det bankkonto du vill att dragningarna görs ifrån.


Ändra/ta bort befintlig mottagare
1) Logga in på Internetbanken
2) Gå till rubriken Betala/Överföra
3) Välj Autogiro i menyn som trillar ner
4) Välj det företag du vill ändra/ta bort


Förklaring av autogirots olika statusar
Godkänt - Ditt medgivande är godkänt och betalningar kan utföras från det angivna kontot.
Under förfrågan - Det konto du anmält för autogiro har ännu inte godkänts av din bank. När godkännande har gjorts kommer statusen att bli Godkänt och betalningar kan utföras.
Preliminärt - Din anmälan om autogiro har ännu inte godkänts av företaget. När godkännandet har gjorts kommer statusen att bli Godkänt och betalningar kan utföras.
Borttaget - Ditt medgivande har tagits bort. Kontakta aktuellt företag för att få mer information.
Makulerat - Ditt medgivande är makulerat. Några fler betalningar kommer inte att utföras. Ett medgivande kan makuleras av dig, företaget eller av banken.
Avvisad - Företaget har inte godkänt din anmälan om Autogirodragning. Kontakta aktuellt företag för att få mer information.


Övriga banker

Kontakta banken för hjälp med autogiroupplägg. 

Sidan uppdaterades senast:
14 september 2017

Vi använder cookies för att ge den bästa upplevelsen av vår webbplats. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om våra cookies här